1/05/2011

I love you in the morning, when you're still hungover

Kun ei ole postaillut kunnollisesti ehkä kuukauteen niin ei oikein tiedä mistä pitäis taas alottaa. Jos vaikka kierrän kaikki lähiajan tapahtumat sanomalla, että on tapahtunut paljon hirveää ja paljon kivaa pienessä ajassa ja nyt ollaan taas tässä ajassa? :D No okei, ihan kun pystyisin olemaan avautumatta.

Se, että se mun kamera meni rikki ihan lopullisesti, vaikuttaa aika paljon tähän bloggailuun. Kuvaamatta jäi vika baarireissu suomalaisten vaihtareiden kanssa (teitä on ikävä!), valon juhla ja kaunis kaupunki, ostoksia ja hengailua Suomessa, ja paljon muutakin. Toivotaan, että vastaan tulisi jokin hyvä ja halpa kamera... Siihen asti mennään kuvattomilla teksteillä, vanhoilla kuvilla ja teidän anojen iloksi niillä sairaan turhilla postauksilla weheartit- sivustolta lainattujen kuvien kera :p

Mä tulin viime yönä takaisin Lyoniin Suomesta, jossa sain nyt olla peräti kaksi viikkoa. Mua vähän pelotti, että totun olemaan kotikotona, mutta ihan hyvillä mielin tulin takasin tänne, eikä edes itkettänyt kentällä niin kuin muilla kerroilla :D Oli ihanaa nähdä kavereita ja muita läheisiä, juhlia kavereiden kanssa joulupäivää ja uutta vuotta, hengailla kotona ja isän luona, nähdä siskoja ja niiden ihania poikia, joiden kanssa ammuttiin raketteja.

Vaikka olin jo kauan sitten asennoitunut siihen, että viettäisinkin joulun Lyonissa, oli kyllä ihanaa viettää joulu oman perheen ja ihanien ihmisten kanssa. Vaikka meidän joulu ei ole koskaan samanlainen, sellainen perinteinen, jolloin kaikki tehdään samaan aikaan ja samanlailla, on mulle kuitenkin joulu sellainen päivä, joka pitää viettää tärkeiden ihmisten kanssa rauhassa. Nytkin mä vietin jouluni osaksi M:n porukoiden luona, osaksi isälläni ja osaksi kotikotona.

Mutta anyhow, nyt mä olen takaisin Lyonissa ja arki alkaa taas huomenna kello kuuden herätyksellä - enkä tosiaan tiedä miten tulen selviämään siitä, kun kahden viikon aikana on tullut maattua sängyssä reilusti puoleen päivään... Mulla ei ole vielä huomenna koulua, vaan menen torstaina pitkästä aikaa tunneille, ja musta tuntuu että oon aika lost, sillä en ole puhunut ranskaa kolmeen viikkoon :D Mutta on ihanaa nähdä taas Lyonin kavereita ja päästä takaisin arkeen.

Tuntuu ihan oudolta, että kohta mun au pair -vuodesta on kulunut puolet. Ihan käsittämätöntä. Paljon on toki vielä jäljellä, mutta paljon on mennytkin. Tuntuu, että mä just tulin tänne, olin ihan eksyksissä kaupungilla ja nautin elo- ja syyskuun helteistä, opettelin itsenäisesti vähän ranskaa, alotin tanssin... Ja nyt tunnen kaupunkia jo hyvin, opiskelen koulussa, oon saanu ihania kavereita, lähentyny perheen kanssa ja oppinu itsestänikin paljoa. Ja rakastunut tähän kaupunkiin <3 Jos pitäisi sanoa kolme hyvää syytä lähteä au pairiksi tai vaihtoon ne olisi kaverit, kaupunki ja kieli.





Ps. Jos joku haluaa myydä hyvän ja halvan kameran niin laittakaa kommenttia :D 

16 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

ihana postaus! tai jotenkin, sä vaan osaat kirjottaa :) ja tiedän ettei nää suhde jutut kuulu kellekkään mut oli kiva että valotit asiaa kun olit kerran "alottanutkin". ihania kuvia!

Anonyymi kirjoitti...

siis jos oikein ymmärsin niin tää M oli tehny sulle jotenki pahasti (tää on just tätä spekulointia, sori) mutta siis pointti oli se että jos se on menny tekeen jotain idioottia niin en käsitä miks kun oot noin kaunis ja vaikutat tosi symppikseltä!! :)

Anonyymi kirjoitti...

jeee, kiva että oot "takaisin" ja kirjottelet :)

Lotta kirjoitti...

Anonyymi: Oi, kiitos ihanasta kommentista :) Vaikken koe että olisin lukijoilleni mitään "velkaa", niin tunsin silti että haluan kertoa. Ja se helpottaa itseäkin, kun kirjoittaa jonkun asian jonnekin näkyville :)

Anonyymi: Hahah voi kiitos <3

Anonyymi: Itelle tuli myös jotenkin helpottunut olo kun sain viimein aikaiseksi kirjottaa tänne jotakin. Ja vielä parempi olo tulee kun saan näin kivoja kommentteja, kiitos <3

jaana kirjoitti...

mitä kautta tutustuit noihin sun kavereihin, esim noihin suomalaisiin? onks ne noita noissa kuvissa?

Lotta kirjoitti...

jaana: Yksi vaihtareista kommentoi joskus kauan sitten mun blogiin ja piti itsekin blogia ja näiden kautta sitten tutustuttiin :) Ja on kuvissa muitakin kuin vain näitä suomalaisia vaihtareita.

nasu kirjoitti...

siis sun poikaystävä lensi sinne asti pyytää anteeks? oho aika jätkä. tietty ei tiedetä mitä on tapahtunu mut aika hieno teko..

Lotta kirjoitti...

nasu: Jep, aika jätkä.

mm kirjoitti...

Lottaaaa pistä se kamera matkavakuutuksen/vakuutuksen piikkiin!
Kaikkee ne korvaa ku viittii vaan kysyy ja soitella!
Oikeesti!

Lotta kirjoitti...

mm: Joo pitää katsoa että mikäs vakuutus mulla on :D ja korvaisko :) Kiitti vinkistä, en mä taas tollasia edes tajunnut.

Jenni Ukkonen kirjoitti...

Kiva kuulla susta "pitkästä aikaa", ja ilmeisesti siellä on asiat aika raitellaan :) Ihanaa kyllä kuulla että oot voimissaan, oot selvästi rautaa hih! Ja tosiaan kameraa matkavakuutuksen (tai sun vanhempien kotivakuutuksen) piikkiin! Itekki oon nyt ahneena katsomassa uutta pokkaria, näkee ihan alle satasella olevan hyviä tarjolla :)

Lotta kirjoitti...

Jenni: Kiitos kommentista <3 Asiat on niin raiteillaan kun ne tässä tilanteessa pystyy oleen, kai se tästä. Kun ei muukaan auta :) Mä alan toden teolla miettiin noita vakuutusjuttuja, josko saisin sen sieltä hoidettua. Takuu tuosta on jo mennyt eikä kamera ole maksanut aikoinaan kun ehkä päälle satasen, joten jos ei vakuutus korvaa niin ei se ole paha ostaa uutta jos löytyisi hyvä tarjous :) Oot kiva <3

Anonyymi kirjoitti...

tuleeks siel nyt lunta?? :o

Lotta kirjoitti...

Anonyymi: Eeeei, tällä viikolla on ollut plussaa reilusti - tai ehkä kymmenen :D Mutta tuo kuva on aika vanha, kolme viikkoa ehkä?

Anonyymi kirjoitti...

Heippa! Mitkä on sun top 5 suosikkivaatekauppas Lyonissa? Oon sinne tossa viikon päästä matkustamassa ja ois kiva tietää mitä sielä kannattaa käydä tsekkaamassa! :)

Lotta kirjoitti...

Anonyymi: Hola! Mä suosittelen ehdottomasti menemään Part-Dieun ostoskeskukseen jos haluaa shoppailla oikein kunnolla :p Tästä linkistä näkee joitain naisten muotiin liittyviä liikkeitä: http://www.centrecommercial-partdieu.com/W/do/centre/categorie-mode-femmes
Mun lemppareita tuolta on ainakin New Look ja Bershka, niitä ei myöskään Suomesta löydy.
Jos ei tee mieli olla hyvällä säällä sisällä, niin kun talsii Rue de la Républiquella niin törmää niin tunnettuihin ketjuliikkeisiin (H&M, Zara, Mango, Sephora...), pienempiin liikkeisiin joita Suomessa ei ole (Pimkie, Nafnaf, Motivi) sekä on myös luksustavaratalo, nimeltään Printemps (http://www.printemps.com/magasins/m/LYON/index.aspx?MagID=12).

Eiköhän noilla saa shoppailuun ajan kulumaan! Pidä hauska reissu :)