7/19/2011

Kuulumisia ja hehkutuksia

Tuntuupa oudolta - mutta myöskin kivalta - olla pitkästä aikaa kotona. Mä olen ollut ihan hirveesti Ankun luona ja nyt tuntuu oudolta olla yksin. Ehkä ihan hyvä olla välillä rauhassa yksin kun eilen Ankku kysyi jo monikossa että onko MEILLÄ nälkä? Se tarkoittaa sitä että pitää eristäytyä. Ja musta tuntuu että Ukko, siis Ankun kämppis, on samaa mieltä tästä asiasta :D

Miribel-Jonagen puisto, jossa ollaan muutamaan otteeseen käyty ottamassa aurinkoa. Ja jopa mä olen uskaltautunut uimaan!

Sen takia oon myös tehnyt vaan pikapostauksia koska en ole himassa koneella ollut ja tuntuu että multa on jäänyt kertomatta niiiin monia asioita. Mutta tällä hetkellä mä vaan nautiskelen kesälomasta ja se on aika siistiä, koska siitä on aikaa kun mulla on sellanen viimeksi ollut. Lasten lähdettyä ja töiden päätyttyä mä ensin hengasin Jaden luona hullun kissan (puspus) kanssa vajaan viikon, sitten siirryin Ankulle, välillä on ollut aikamoinen kassialma olo :D Parhaimmillaan kamoja oli siis Jadella, Ankulla ja himassa. Nyt taidan siirtyä kokonaan tänne kotiin, kun aupair-äitinikin lähtee reissuun niin jään tänne yksikseen.

Tykkään tästä kuvasta hirveästi; ihana tunnelma ja tuossa on Lyonia parhaimmillaan. tuo pieni katu on niiin kaunis. Ja ostin toisen maksimekon enkä oo vielä kaatunut siihen haahaa.
On ollut ihan mielettömän outoa ilman lapsia. Olin niiden kanssa niin paljon. Pitääkin varmaan soitella niille tällä viikolla :) Puhuin niiden kanssa viime viikolla ja meinasin itkee. Kotonakin on niin hiljasta ilman niitä. On outoa kun ei tarvi herätä joka päivä kuudelta - ja siitä onkin otettu kunnolla ilo irti... Unirytmi on niin sekasin kun voi vaan olla :D

Mont Blancin reissulla pidettiin taukoa pienen järven rannalla <3
Aika on mennyt enimmikseen Ankun kanssa, mutta oon mä hengaillut myös koulukavereiden kanssa. Andrea tosiaan lähti parisen viikkoa sitten ja sitä tyttöä on kyllä ikävä. Rike lähti viime viikolla. Maryland lähtee pari päivää mun jälkeen. Ja Meredith jää tänne <3 Mutta se tarkoittaa sitä, että kun tulen tänne marraskuussa nään Andrean lisäksi myös Meredithin jeee.


Vika ilta Riken kanssa :(

Ollaan puhuttu Marylandin kanssa hirveästi sen häistä ja se on näyttänyt kuvia kirkosta (kaunis), jossa vihkiminen tapahtuu, rannasta (omg), jolla järkätään toiset (joo kyllä...) hääjuhlat, talosta (voi luoja), jossa on sitten kirkon jälkeiset juhlat ja mä niiin aion säästää kaikkeni tuonne Venezuelan matkaan. Saan asua Andrean luona ja siellä ei ole se eläminen kovinkaan kallista eli käytännössä vaan lentorahat pitää saada kasaan ja sitten se on menoa :p

Mun Caracas-tytöt on parhaat tytöt!
Me eilen katseltiin kalenteria Ankun kanssa ja tajuttiin, että meillä on mahdollisesti kolme yhteistä viikonloppua jäljellä. Kolme viikonloppua. Miten mä osaan olla täällä mun loppuajan ilman Ankkua? Miten mä pystyn oleen Suomessa ilman Ankkua? En tosiaan halua dissata mun kavereita Suomessa, mutta se mitä meillä on Ankun kanssa ollut täällä niin sitä ei vaan voi selittää muille. Me ollaan pelottavan samanlaisia, me tunnetaan toisemme täysin, vaikka ollaan tunnettu vähän reilu puoli vuotta, mä voin olla täääysin oma itseni sen seurassa, mä voin kertoa kaiken Ankulle ja meillä on hirveästi samanlaisia mielipiteitä ja ajatuksia - mitkä aina sanotaan ääneen samaan aikaan. Okei tätä hehkutuslistaa vois jatkaa vaikka kuinka kauan, mutta YKSI asia meitä erottaa: miesmaku. Ja se on vain ja ainoastaan ja pelkästään ja kerrakseen hyvä juttu :D

Mistä tunnistaa riemuidiootin? Hymyilee tyhmän näköisenä ilman mitään syytä.
Ollaan otettu kaikki irti tästä molempien lomasta eikä olla hirveesti huolehdittu tai murehdittu. Ollaan käyty Miribelin puistossa ottaan aurinkoa, ollaan lenkkeilty ja kävelty, ollaan hengattu aika paljon Rhônen rannalla, juotu halpaa viiniä ja kuunneltu musaa aamuviideltä niin, että Ukko vihaa meitä ihan varmasti. Ollaan oltu meijän kavereiden luona ja oltu laskuhumalassa tai krapulassa - en ole varma - aamuseitsemältä leipomossa aamupalalla ja sen jälkeen metrossa kun kaikki muut menee töihin. Ollaan nukuttu pitkään päivällä ja valvottu pitkään yöhön, katsottu paljon elokuvia ja juhlittu Ranskan itsenäisyyspäivää.

Ilotulitus oli hienoin mitä oon nähny :) Terveisiä Hämeenlinnan kaupungin uuden vuoden tulituksille. Vai onko siellä ees sellasta?

Ollaan käyty Barriossa tanssimassa parasta musiikkia ja kuolaamassa miehiä, jotka on liian komeita ja kävelty sieltä himaan. Kyllä nyt naurattaa, mutta kun lauantaiaamuna puoli neljä tajuttiin, ettei yöbusseja mene heinäkuussa, oli hymy kaukana. Käveltiin kotiin kuusi kilsaa - ei kovin paha mutta korkkareilla tanssimisen jälkeen ei ollut kovin hilpeät tunnelmat kävellä kylmässä, nälkäsenä ja päkijäkipuisena. Mutta eipä se haitannut loppujen lopuksi, ihan hauska kokemus :D Jos ei lasketa mukaan idiootteja miehiä, jotka tarjoaa kyytiä. Idiootit.

Ankku ja Leloooo :)
Otettiin perjantain kotimatkalla huikeita videoita :D Mä valitan jalkoja ja vessahätää noin neljään kertaan, Ankku puhuu jauhelihapihvistä. Mä siinä videolla sanon "Vaikka mua sattuu, mulla on vessahätä, väsyttää ja ärsyttää niin jotenkin silti ootan että mennään huomenna baariin". Ollaan parantumattomia. Lauantaina meijän pari kaveria tuli Ankulle (meinasin kirjottaa meille) ja lähdettiin siitä jokilaivoille. Oltiin Markiisissa (La Marquise) ja siitä mentiin sellaselle hieman.. hämärälle klubille :D Oltiin tuolla viimeksi tammikuussa ja hieman huppelissa, niin oli hauska nähdä se ihan huikee baari selvinpäin. No, musiikki siellä on tosi hyvää ja tanssittiin paljon, mutta siellä saa polttaa sisällä (joo...) joten siellä on ihan hirveä ilma ja haju. Mihin ikävä kyllä tottuu kunnes haistelee aamulla vaatteitaan. Tanssittiin jonkin aikaa ja lähdettiin ootteleen metrojen kulkemista viideltä ja mentiin makoileen nurmikolle. Parhaat after partyt ever :D Makoiltiin, otettiin tyhmiä kuvia ja naurettiin kunnes viiden aikoihin alkoi sataa ja metrot alko kulkeen.

Tässä todistus siitä, että mun kameran salama on oikeesti liian kirkas enkä mä ole kännissä joka kuvassa mikä mun kameralla otetaan haha.
En tiedä kuinka montaa kiinnostaa miten mä täällä päiväni vietän, mutta kunhan kerroin pitkästä aikaa kuulumisia :D Ai niin ja olen jopa tehnyt töitäkin (hah), kun olen hoitanut paria poikaa pari kertaa. Ne on ollut ihanan helppoja ja on ollut kiva puhua englantia niiden kanssa. Tosin musta tuntuu, että Julian on mua fiksumpi. Kuinka 9-vuotias voi tietää niin paljon avaruudesta, sodista, historiasta ja sun muusta niin paljon. Ja kun luin sarjista (joka kertoi Ranskan vallankumouksesta...) pienemmälle, Julian korjaili koko ajan mun saksalaisten nimien ääntämystä. Se myös auttoi mua kaasuhellan kanssa sekä ehdotti paremman reitin metroilla takaisin puistosta kotiin. Nice. Ja torstaina hoidan toisen perheen kahta poikaa :)

Mulla alkaa täällä pian viimeinen kuukausi. Lähden Suomeen siis elokuun 24. päivä. Odotan tosi paljon takaisin tulemista, silti on ihanaa vielä viettää täällä kesä, juuri eilen mietittiin mitä vielä pitää tehdä ja missä käydä ennen lähtöä.

Tää vuosi täällä on mennyt ihan mielettömän nopeasti. Ja mielettömän ihanasti. Mä oon oikeasti nauttinut ja viettänyt elämäni vuoden ja toivon että tällaisia vuosia tulee jatkossakin :) Mä eilen sanoin ennen nukahtamistani Ankulle, että täällä on oikeasti ollut mielettömän siistiä ja oon kokenut upeita juttuja. Oon tutustunut upeisiin ihmisiin etten olis koskaan uskonut tapaavani. Mä myöskin sanoin, että jos joku olisi vielä vuosi sitten sanonut mulle miten tämä vuosi tulee menemään, en olis koskaan uskonut - nauranut vain päin naamaa. Mutta niin se elämää heittelee, niin hyvässä kun pahassakin, enkä kadu mitään mitä tänä vuonna on tapahtunut. En sitten pätkääkään.


Ankku on parasta mitä mulle on tapahtunut tänä vuonna.

13 kommenttia:

Reetta kirjoitti...

ihana postaus =) kiva kuulla pitkästä aikaa kunnolla elämästä siellä. mulla meni melkee kylmät väreet ku luin tota lopputekstii, kirjotat niin hyvin ja on upeeta et sulla on ollu siel nii siistii =))

Taru kirjoitti...

IHANIA kuvia taas kerran!! Nauti viimesistä hetkistä Lyonissa <3 :)

Lotta kirjoitti...

Reetta: Voi kiitos paljon! <3

Taru: Kiitos :) Todellakin aion nauttia!!

Anonyymi kirjoitti...

et sitte yhtää lyhyempää hametta toho yhtee kuvaa löytäny

Lotta kirjoitti...

Anonyymi: No ei löytyny :(

Anonyymi kirjoitti...

haha kuulostaa hauskalta sun olos siellä :D kaksi kysymystä kuiteski: sanot että meet sinne uudestaan marraskuussa, miksi tai kuinka pitkäksi aikaa? ja seurusteletko :D

Lotta kirjoitti...

Anonyymi: Se ON hauskaa :p Joo tuun marraskuussa käymään, kun menopaluu oli halvempi kuin vaan paluulento. Tuun siis vaan käymään, ehkä viikoksi. Ja en seurustele :D

Anonyymi kirjoitti...

Heippa!

Oon nyt lukaissut sun blogin tässä eilisen illan aikana ja täytyy sanoa, että tän parempaa lukemista ei voisi olla kun oon itse lähdössä aupairiksi ranskaan kuukauden päästä :) vaikka tiedän, että ei kaikilla se aupair tälläistä ihanuutta ole, niin kivempi se on silti ennen lähtöä lukea positiivisiakin juttuja :D Varmaan en vaan huomannut teksteistä, mutta siis millanen sun ranskan taito oli ennen lähtöä ja kuinka hyvin ymmärsit lapsia? Itehän oon lukenut ranskaa joskus vuonna nakki yläasteella ja taito on sen mukainen...

Mia

Lotta kirjoitti...

Mia: Ihana kuulla että on ollut apua :) Oon miettinyt että tekisin vielä jonkun tiivistelmän koko vuodesta au pairina. Luulen, että oon jossain sanonut tai ainakin sitten kommenttiboksissa puhuttu siitä, että oon suomalaisessa perheessä joten ranskan puhuminen ei ole ollut mikään pakko-juttu. Mutta oon ihan varma että pienellä tiedolla pärjäät ihan hyvin, sun pitää vaan puhua ja puhua ja puhua niin opit nopeesti. Jos sulla on vaan mahdollisuutta mennä opiskeleen ranskaa, mene, opit paremmin ja ja saat kavereita sieltä :) Mutta mä olen kanssa opiskellut siis yläasteella ehkä kaksi kurssia ja lukiossa toiset ja tiedot oli tooosi basic luokkaa. Nyt pystyn puhuun ja ymmärtään ihan hyvin ranskaa :)

Anonyymi kirjoitti...

aaa okei sori oon missannut jotenkin ton ihan kokonaan, että oot suomalaisessa perheessä! ja tosiaan, oonkin ilmoittautunut kurssille siellä, hinnat nyt vähän hirvittää mutta jos ainakin ekat kuukaudet kävis sielläkin :) kiitos vastauksesta!

Mia

Lotta kirjoitti...

Mia: Joo ne kurssit oli munkin mielestä aika kalliita, mulla onneks au pair -perhe maksoi suurimman osan, mä maksoin pari kuukautta muistaakseni :) No worries, laita vaan lisää kysymyksiä tuleen jos tulee jotain mieleen :)

Anonyymi kirjoitti...

Joo no kysymyksiä varmasti riittäis, mutta en viitsi ihan pommittaa sun kommenttiboxia,heh :D mut tosiaan mä olisin ainakin megailoinen jos teet sen tiivistelmän, varmaan monelle hyödyllinen!

Mia

Lotta kirjoitti...

Mia kyllä mua sua pommittaa :D Joo yritän saada sellaisen aikaiseksi, täällä on niin huonot kelit nyt niin malttaa olla koneellakin :D