9/23/2010

Ihana päivä

Mun au pair-perhe lähti reissuun ja mun sunnuntaihin asti kestävä "vapaa" ja yksinolo alkoi tänään kävelyllä, Alliance Francais -koululla käymisellä, shoppailulla, patongilla ja Greyn Anatomialla. Miten musta jotenkin tuntuu, että se myös jatkuu shoppailulla, patongilla ja Greyn Anatomialla...

Suurin osa busseista ja metroista on tänään lakossa ja pääsin matkan koululle puoliksi metrolla (tai en ole ihan varma olisinko päässyt perillekin, kun en tajunnut mitkä metrot kulki ja mitkä ei :D) ja kävelin loppumatkan - onneksi. Kun kävelin koululle, ihastuin tähän kaupunkiin taas lisää. En voi sille mitään että täällä oon tosi onnellinen ja yhtä hymyä koko ajan. Tää tuntuu niin kodilta ja rakastan isoja kaupunkeja. Kun kävelin jokea pitkin, katselin ihmisiä ja joutsenia, veneitä ja puita niin mua itketti ihan hirveesti - tää on mun kotikaupunki ja tää on ihan liian siistiä. Sitten mua alko itkettää senkin takia, etten voinut kokea sitä tunnetta kenenkään kanssa. Kuinka hienoa olis olla iltakävelyllä poikaystävän kanssa joen rannalla tai juoda kaljaa kavereiden kanssa puiston penkeillä... No eiköhän noi joskus toteudu!


Alliance Francais näytti tosi mukavalta paikalta opiskella, jossa oli porukkaa nuorisosta vanhempiin, alottelijoista parempiin. Mun pitää viedä sinne vielä parit paperit niin sitten alkaa opiskelut. Oon tosi innoissani, että pääsen opiskeleen kieltä ja myöskin siitä, että kurssi, jolle menen, on au-paireille tarkoitettu joten varmasti löytyy samanhenkistä porukkaa. Koulu sijaitsi tosi helpolla paikalla ja kun kaduilla käveli kartan kanssa niin muutama henkilö neuvoi ja auttoi heti - kysymättä. Tosin kaduilla vilisi miehiä, jotka huuteli perään "Bonjour mademoiselle! Bonjour blond mademoiselle!" mutta kun korvissa soi musa täysillä niin sekin menee ihan jees.

Sitten kun velvollisuudet oli hoidettu, jäin kaupungille shoppailemaan ja löysinkin paljon ihania juttuja. Menin ihan ensimmäiseksi kosmetiikka-liikkeeseen etsimään silmänympärysvoidetta, mutta se olikin sitten hankalampi juttu, kun seitsemän myyjää ei osannut hyvin englantia enkä mä hyvin ranskaa. Sain sanottua sanat "silmät, kuiva, herkkä" ja näytin silmänalusia. Ja joku kyseli niistä kielimuureista? :D Loppujen lopuksi löydettiin mulle hyvä voide, jossa oli selostukset englanniksi, mutta sitten huomasin hinnan... Kysyin, että olisiko samanlaista tuotetta halvemmalla, mutta toi on kuulemma "number un, very the best, very good, last long long very much months" joten eihän sitä pystynyt olemaan ostamatta :D Noiden lisäksi sain hyvät kylkiäiset, joten eipä sitten tuntunut niin pahalta. Kassalla sitten tuli uudet ongelmat, kun halusin kanta-asiakaskortin ja siihen tarvi erilaisia tietoja musta ja silloin mun apuun tuli tosi mukava nuori nainen, joka osasi jonkun verran englantia. Ranskassa ollaan ihan mielettömän avuliaita ja kohteliaita - sekin nainen oli siinä vain ja ainoastaan mun takia ostostensa jälkeen ehkä kymmenisen minuuttia.


Ostin tosiaan ton Estee Lauderin Re-Nutriv -silmävoiteen ja sen lisäksi sain kaksi Chanelin kasvovoidetta, Lancomen kasvovoiteen sekä Estee Lauderin Advanced Night Repairin, josta oon aika innoissani, koska olen kuullut tosta paljon hyvää. EL:n seerumia voi tietysti käyttää muutoinkin kuin vain yöksi, mutta silloin se ehtii imeytyä kunnolla ihoon. Sen pitäisi kosteuttaa, heleyttää ja kirkastaa ihoa ja tältä odotan aikalailla! Joka paikasta, josta ostat kosmetiikkaa, saat kaupan päälle muutamia - ellet kymmeniä - hajuvesitestereitä. Mä ostin kuukausi sitten uuden valokynän ja mulla on ihanan tuoksuisia testereitä vieläkin jäljellä. Pääsee ainakin testailemaan ihania tuoksuja ja mulla on ollut etsinnässä uusi hajuvesi. Toi Viktor & Rolfin Flowerbomb vois ihan hyvin olla seuraava :p

Yves Rocherilta ostin uuden kuorintavoiteen vartalolle, itseruskettavan kasvoille ja helmiäisluomivärin. Kun tutkailin itseruskettavan tuoteselostusta, joku takanani sanoo "It's good also!" Se mukava nainen, joka auttoi mua edellisten kosmetiikkaostosten kanssa! Juttelin hetken sen naisen kanssa ja loppujen lopuksi vaihdettiin numeroita ja tavataan ehkä viikonloppuna. Tää tyttö/nainen on ehkä lähdössä ensi vuonna Englantiin au-pairiksi ja oli innoissaan jos pääsisi jutteleen jonkun kanssa englantia. Ja mä olen innoissani jos voin vaan jutella jonkun kanssa. Ei kukaan Suomessa välttämättä tulisi jutteleen kaupassa ja alkaisi kyseleen kauan olet täällä, mitä teet ja mentäskö kahville tai baariin joskus? Me nähdään lauantaina ja oon innoissani.



No sitten vastaan tuli ihana kauppa, josta otin mukaani syysnilkkurit, trenssin (jota olen etsinyt vuoden, mutta mikään ei ole sopinut mun kropalle ja nyt löytyi täydellinen), leohuivin ja raitaneuleen. Namnam.



Ja nyt mun ilta jatkuu näiden parissa:




Salut! <3

12 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

ihanan näköstä, ihania ostoksia ja kivaa että saat siel kavereita!!

Anonyymi kirjoitti...

tosi kivan näkösiä ostoksia, ois kiva nähä ne ihan päällä :) ei oikein saa tollee selvää

Anonyymi kirjoitti...

paljon maksaa ranskan opiskelu tuolla? kauan aiot opiskella?

Lotta kirjoitti...

Anonyymi: Samaa mieltä kaikista! :)

Anonyymi: Kaaatsotaan :)

Anonyymi: About parin sadan luokkaa. Opiskelen ensin kuukauden verran, katson sitten vasta tarvitseeko/haluanko jatkaa vielä :)

Anneli. kirjoitti...

Voi Lotta, mullaki meinas alkaa itkettää ko luin sinun tekstiä ja siitä näki niin selvästi kuinka onnellinen olet siellä. <3 Pusuja täältä sateisesta Oulusta!

Jenni Ukkonen kirjoitti...

Huippu se myyjätyttö, toivottavasti teillä synkkaa! :) Ja ihanat kenkulit<3

Jaana kirjoitti...

Minkälaista toi Yves Rocherin itseruskettava on? :)

Lotta kirjoitti...

Anne K: Mä kyllä oon tosi onnellinen :) Mä tulen ensi viikolla Suomeen, toivottavasti ei sada. Tai ole kylmä. Tai pimeää...

Jenni: Toivon myös sitä paljon :) Oli pakko ostaa nuo nilkkurit, mukaan kun tuli vain balleriinoja ja sandaaleja... Laskin ensi viikon Suomen reissun varaan, että otan vanhoja syyskenkiä mukaan sieltä. Mutta kun nuo oli ihanat <3

Jaana: No nyt olen sitä vain kerran ehtinyt laittaa kasvoille :) Hieman päivetystä näkyy, mutta toivotaan että aamulla peilistä näkyy ihan vähän enemmän ruskettuneemmat kasvot ;)

anma kirjoitti...

Oi mitä ihania löytöjä ja muutenkin kivan oloinen blogi :)

Lotta kirjoitti...

PUSSAUSKOPPI: Kiitos (löydöistä pitää kyllä kiittää Lyonin kauppoja...) ja kiitos! :)

Anna-Maria K kirjoitti...

Mageet kengät ja ihana huivi! :)

Lotta kirjoitti...

Ansku: Kiitos! Täällä voi kohta puoliin jo alkaa käyttämään kevyempiä syys/kevät kenkiä! <3